Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina, eksport til UK – Hvad med told?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg importerer produkter fra Kina til Danmark betaler jeg told. Når jeg så vil sælge til UK, skal jeg angive oprindelsesland, og så forlanges der at jeg (eller modtager) betaler told igen. Kan det passe? Skal jeg så bede om refusion, eller behøver jeg ikke at skrive oprindelsesland Kina, når jeg nu allerede har betalt told for at få dem ind i EU?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er da også en dum vej for en fra UK at først tage det ind i EU og så ud igen - lyder som helt gal ide - og ja det giver 2 gange told og der er ikke noget at refundere . UK er IKKE EU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ja, det lyder måske som en gal idé hvis man ikke kender detaljerne. Vi køber hele container hvor kun en lille del skal til UK.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Normalt skal der betales told af vare der indføres til EU, ligesom der skal også skal betales told når varen indføres UK. Oprindelses lander skal altid oplyses.

Du vil dog kunne slippe for tolden i EU ved at indføre varen til et såkaldt toldoplag,  det vil sige at du kan reeksportere varen fra toldoplaget i EU uden EU told.

Hilsen

Ravn

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Da vi får hele containere med mange forskellige produkter, hvor kun nogle skal til UK, kan vi desværre ikke indføre til toldoplag.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I kan indføre containeren på midlertidigt oplag (mio) og derfra opslitte mio'en i en del der går til udførsel eller midlertidig import (hvis det ike skal udføres inden for kort tid) og resten kan indfortoldes til EU. Jeg anbefaler du kontakter enten en profesionel klarer eller Toldstyrelsen på 72221212 de kan hjælpe dig med at sætte det hele op på en god måde.

 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hele containeren skal tømmes i DK og produkterne sættes på lager, hvorefter at produkterne bliver sendt til UK, som der kommer ordrer ind. Så vi ved ikke på forhånd hvad og hvor meget der skal til UK når containeren kommer. Jeg prøver at give Toldstyrelsen et kald.

Tak for det

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy:
Så vi ved ikke på forhånd hvad og hvor meget der skal til UK når containeren kommer.

Det skal du jo ikkke nødvendigvis vide. De vare du skal bruge i EU, vil jo bare blive indfortoldet ved udførsel fra lageret.

Prøv at kontakte Rikke fra Fortoldningsbutikken, hun vil med sikkerhed kunne hjælpe dig. http://www.fortoldningsbutikken.dk/ 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)