Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop med salg af business casual tøj til plus size kvinder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gode Aminoer.

Jeg har længe gået og tumlet med en idé om at starte en webshop der sælger tøj til plus size forretningskvinder, eller kvinder der bare godt kan lide business casual tøj. Jeg synes selv det ser meget elegant eller flot ud med en velsiddende habitbuks eller skarp skjorte, men det er godt nok svært at finde, når min tøj størrelse svinger fra 48 til 52.

Jeg synes personligt ikke at kroppens størrelse eller volume skal afgøre om man kan klæde sig mere klassisk eller er henvist til jeans og t-shirts, som jeg ind imellem føler det, så jeg vil gerne gøre mit for at kunne ændre modebilledet som det ser ud nu.

Min udfordring er, at selvom jeg opretter min virksomhed og anskaffer et cvr-nummer, så aner jeg ikke hvilke folk jeg skal kontakte for at kunne få etableret et varelager til videresalg. Jeg ved heller ikke så meget om markedsføring og pr, udover det jeg har lært på handelsskolen, men den største hurdle for mig lige nu, er at få etableret kontakt til producenterne.

Er der nogle kloge folk der kan komme med lidt inspiration til hvordan jeg kan fortsætte videre herfra?

Venlig hilsen
Camilla

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Camilla

Du har i det mindste fået en idé dom stikker dybere end bare det at man vil ha sig en webshop og vil sælge et eller andet.

Tøj til Plus Size kvinder - det er da et fint segment at kaste sig ud i.

Nu må du søge i markedet efter de mærker som du kunne tænke dig at sælge, og ud fra det forsøge at komme i kontakt med de producenter.

Så mit forslag er at du først skaber kontakt med eventuelle leverandører inden du kaster dig ud i at få lavet en webshop. Du kan jo risikere at de mærker du vil sælge, ikke har lyst at sælge til dig.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Og der rammer du problemet lige på sømmet.

Jeg ved godt at der er forretninger som f.eks. Zizzi eller Ellos der sælger tøj til plus size kvinder, og noget af det kan også sammensættes i en business garderobe. Men hvis jeg henvender mig til Zizzi eller Ellos, så frygter jeg at de enten griner mig ud af butikken igen, eller mere realistisk, ser mig som en konkurrent der vil stjæle markedsandele fra dem.

Jeg bliver ved at vende tilbage til en systue eller en skrædder, men jeg håber på at få brug for en leverandør der kan levere i lidt større mængder, og der er min viden meget begrænset. Jeg har forsøgt på skrømt at google mig frem til tøj eller mode producenter, men det giver ikke særlig mange resultater.

Jeg sidder og arbejder på en forretningsplan og har taget kontakt til startvækst.dk, da jeg håber de også kan hjælpe mig videre

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Camilla

Tror lige vi bliver nød til at skille dine ord en smule ad da Business og Casual er 2 forskellige ting.
Hvis jeg skal tolke ud fra det du skriver, så er det nok mere Business du søger og det er ganske rigtig ikke noget der sælges voldsom meget af. Dette skyldes nemlig at det folk opfatter som Business beklædning er i en kategori hvor figursyet tøj er i en overvældende flertal.

Det er meget svært at sælge stangtøj når der tales om 50+ str. da kropsfiguerne er meget forskellige og derfor skal der påregnes tilpasning alt efter hvem der køber.

jeg tror også der er et marked for dette og har da også kigge på dette i en anden sammenhæng.
Hvis man skal have fat i mærker hvor designet ikke bare ligner et telt af gamle resstoffer er det meget svært at opdrive.
Enkelte større brands producerer dette, dog er det sjældent noget som man kan købe gennem de danske leverandører, da plus size ikke er voldsom efterspurgt.

Hvis du ønsker at skille dig ud fra de sædvanelige butikker som sælger tøj til store piger, som mildest talt, for det meste ikke er særlig flatterende og moderigtigt, så tror jeg du skal have få leverandører og så kunne tilbyde tilpasning, og dette må gerne være i den lidt dyre ende.
De forretningsfolk jeg kender i den størrelse, betaler gerne det det koster.

Held og lykke med projektet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bob.

Hvis jeg skal tolke ud fra det du skriver,  så skal tage direkte kontakt til en skrædder, og mere koncentrere mig om at oprette en systue, med fokus på figursyet business tøj der flattere en kurvet og voluminøs krop.

Jeg havde selv overvejet om jeg skulle kontakte etablerede tøj designere, men jeg tror måske jeg har bedre held ved en systue eller uddannet skrædder eller beklædningshåndværker?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

caskov82:

Hej Bob.

Hvis jeg skal tolke ud fra det du skriver,  så skal tage direkte kontakt til en skrædder, og mere koncentrere mig om at oprette en systue, med fokus på figursyet business tøj der flattere en kurvet og voluminøs krop.

Jeg havde selv overvejet om jeg skulle kontakte etablerede tøj designere, men jeg tror måske jeg har bedre held ved en systue eller uddannet skrædder eller beklædningshåndværker?

Som sådan er der mange veje at gå, dog skal du hele tiden holde dig for øje at det stadig er et niche produkt du skal sælge, og derfor må forvente større krav fra dine kunder, men derfor også kan forvente at hvis du yder en service der modsvarer dine kunders ønske, eller mere for den sags skyld, ja så kommer muldvarpen frem i lyset og du får total loyale kunder.

Segmentet er meget overset og her ikke kun på kvinde siden, men i høj grad også på herre siden.

Nu er jeg selv en tung dreng på 100+ med brede skulder. Nu ved jeg så hvor jeg kan få Boss, Ralph Lauren og blazer i "stor" dreng størrelse, men hvor ser jeg dog rigtig mange store drenge, tvunget ned i tøj som bare ikke er særlig fedt og moderigtigt.
Vi med lidt på side vil jo også rigtig gerne have fedt tøj fra de kendte brands.

Hvis jeg var dig, ville jeg finde et smalt men generisk sortiment som kan købes af de fleste.
Her kunne det være en række af blazer som kunne mikses med nederdele/bukser og så sætte en smule farve på med skjorter, t-shirte eller toppe.
Sørge for at de blazer, nederdele og bukser du sælger kan tilpasses, gerne med en process hvor kunden selv kan markerer hvordan snittet skal være.

Ha`et koncept som rammer lige ned i den kundegruppe du vil have og så bare netværke dig til kunder. Når først du har de første 10 kunder i folden, så gør dem til dine ambassadører på en eller anden måde, så skal du bare se hvad mund til mund metoden kan gøre for dig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)