Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtastning fra Dinero i Regnskab Basis på Virk.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg kæmper med at få indberettet mit regnskab korrekt på virk.dk så jeg kan få lavet og godkendt årsrapporten for 2023.

Alt er bogført og spiller som det skal i Dinero, men har brug for hjælp til at "oversætte" tallene fra Dinero rapporterne (resultatopgørelse og balance) til rubrikkerne i Regnskab Basis.

Håber der er nogen der er skarpe omkring indberetning, og vil give en hånd med 💪

På forhånd tak!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du helt sikker på du har lavet alle skattereguleringer - flyttet lager fra indkøb vare til værdi varelager væk fra omkostninger, gaver, repræsentation, bespisning og andre skattereguleringer

Dertil, har du beregnet din selskabsskat, så du har resultat før og efter skat på basis af det skatteregulerede regnskab til indtastning?

Oftest er skattemæssigt resultat langt fra samme som drift som du ser i Dinero

Hvis du er det, så om ikke andet leg med det, så længe du ikke gemmer, men ellers - betal en regnskabsperson for at få alt ret. Jeg ser så mange som efter nogle år får kontrol, og så falder hammeren flere år tilbage

Husk også selskabsselvangivelse og skema for kontrollerede transaktiner både med selskabet og for dig selv som blanket udfyld personilgt til skat hvert år https://johnhannover.blogspot.com/2020/10/kontrollerede-transaktioner.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Tak for dit svar! Håber du evt. Kan uddybe lidt.

Jeg har lavet alle skattereguleringer og beregnet selskabsskat osv. Ja.

Håber på at kunne slippe for at betale en revisor eller lignende, da det er så lidt jeg mangler - simpelthen at få overført nogle tal rigtigt til Regnskab Basis.

Det er primært angivelsen af passiver ifm. Balancen der driller. Med autosum i Regnskab Basis og de tal jeg har fra Dinero, kan jeg ikke få det til at passe så passiverne matcher aktiverne. Desuden er flere af passiverne oplyst i negative tal i Dinero, men det er ikke muligt at indtaste negative tal i passiv posterne i Regnskab Basis.

På forhånd tak for yderligere hjælp 👍
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

bare kort - Hvis din balance stemmer i Dinero - så bør passiver alle være i - og aktiver i +. og overskud er - osv.
Jeg mener at huske begge bare tastes med plus i rubrikkerne, og de to tal, skal jo give balance 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)